Andorra (25-27 august)

Me läksime Andorrasse plaaniga vallutada selle riigi kõrgeim mäe tipp Coma Pedrosa. Saabudes märkasime kohe temperatuuri erinevust Hispaaniaga. Andorras oli palju jahedam. Esimeseks ööks leidsime kämpingu La Mansana lähedal. See oli pisut kallim kui me ootasime, kuid mitte ülehinnatud ning siiskit odavam kui Hispaanias ja Prantsusmaal. Kämpingus oli ka näiteks väga korralik basseini ala ning hea WiFi. Seega veetsime ülejäänud päeva basseini ääres. Jaanus töötas blogi kallal ning Kaija otsis Couchsurfingu kaudu ööbimisvõimalusi Portos järgmiseks nädalaks. Kuigi ilm oli hea oli pärast kella viite basseini ääres juba liiga külm. Mägine kliima on hoopis teistsugune.

Valmistasime järgmise päeva matkaks. Leidsime infokeskuse ning sealt saime matkaradade kaardid ning sealne töötaja selgitas ka miks neil kütus ning muud kaubad siin nii odavad on – maksud on lihtsalt ääretult madalad. Diislikütuse liiter maksis näiteks l euro.

Nägime ka hobuseid keda valmistati ette mägedesse minemiseks. See tundus hea alternatiiv olevat inimestele kes mäkke omal jalal ei taha või saa matkata, kuid sellegipoolest häid vaateid nautida soovivad. Ratsutamine maksis 40 eurot inimese kohta. Kuigi meile mõlemale meeldib ratsutada, leidsime, et see on pisut liiga kallis meie eelarvet silmas pidades. Ükspäev, kui me juhtume siia tagasi tulema ning kui me enam piisavalt heas vormis ei ole proovime kindlasti ka hobusega mägedesse minna.

Olles võileivad valmis teinud ning kotid ära pakkinud, läksime varakult magama, et siis taas varakult üles ärgata. Esimest korda reisi jooksul oli meil öösel autos magades külm.

Meie matkast Coma Pedrosa mäe tippu saad lugeda eraldi postitusest, vajutades siia.

Mägedest tagasi tulles sõitsime järgmisesse kämpimiskohta. Me olime mõlemad nii väsinud, et käisime pesemas, sõime ning vajusime unne. Jaanus oli eriti õnnelik, et ostis magamiskotid Barcelonast, Decathloni poest. Öö oli taas külm, kuid magamiskotis oli meeldivalt soe.

Kuna meil ei olnud järgmiseks päevaks erilisi plaane siis magasime kaua. Veetsime päeva kämpimiskohas, kasutasime WiFit ning postitasime matkast mõned pildid. Kohtusime ka sõbralike sakslastega. See oli hea võimalus Kaijal oma saksa keelt praktiseerida. Nad reisisid oma autokaravaniga mööda Euroopat ning üks tütretest kogus münte. Kuna tal ei olnud ühtegi Eesti euro münti siis me andsime talle neid nii palju kui meil veel alles oli. Lisaks veel mõned Läti ja Leedu omad. Andsime neile ka oma kontaktid, et nad saaks meie edasisi seiklusi jälgida ning juhuks kui nad juhtuvad Eestisse kunagi tulema.

Otsustasime, et lähme poodi. Kuna maksud on siin madalad siis eeldasime, et toidukraam samuti. Poes olles avastasime, et hinnad on tõesti madalad, eriti alkohol. Näiteks, Bacardi 3 pakk oli 21 eurot.

Esimest korda nägime 5 liitrist plastik pudelit 96% alkoholiga. Hinnaks vaid 11 eurot. Pooled poe riiulid olidki alkohoolsete jookide poolt hõivatud

Kõik jamon iberico lihakäntsakad olid samuti odavamad mida olime Hispaanias kohanud.

Ning Andorras müüdi isegi väikeseid sügavkülmutatud põrsaid. Armas vaatepilt, kuid samas kurb…

Planeerisime poodlemise lõpetada enne tipptundi piiril. Niisiis pärastlõunal asusime juba Madridi poole teele.

Kokkuvõttes oli Andorra meie jaoks meeldiv üllatus – Suhteliselt odavad kämpingud, väga odav kütus ning alkohol, väga hea WiFi peaaegu, et igal pool ning meeletult ilus loodus. Kindlasti külastamisväärt riik ning matkapiirkond kui soovid avastada Püreneesid.